Hembesök ...



Idag kom sköterskan från bvc och skulle göra kontroll här hemma..de brukar ju åka hem till föräldrarna första gången..iaf hon skulle kolla vikten samt kika om hon åt som de ska i hennes "ålder" eller vad man kallar det? hon ör ju så liten hahaa.. och sen prata med mig och lämna lite information.

De viktigaste var att hon hade gått upp till födelsevikten åtminstondet.. hon vägde 2810 när hon föddes och nu vägde hon 3240 så allt var super med hennes vikt, vilket gjorde mig super glad. Allt annat var information om barnet när den är så liten..vad man ska tänka på osv...

Hon sa även att hon var jätte vaken för att bara vara 2 veckor..om man pratar med henne tar hon ut sin tunga vilket betyder att hon kommunicerar tbx på sitt lilla sätt...och är väldigt uppmärksam när man talar med henne.


Vill ni veta nåt roligt? hon luktade alkohol! jag veeeeeet skit skumt... jag fattade ingenting..hon kanske käkade nån godis som lukade sådär eller nåt? hahaha ajaa eller så inbildade jag mig...men allt gick bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0