Kvinnor från Venus... Män från Mars?

 

Jag berättade lite kort igår för min syster att jag har läst en bok som heter Handbok för pojkvänner... jag VET att det är en bok för killar men så nyfiken som jag är var tvungen att veta vad den handlade om och vad som pratades där liksom! hahahaha

När jag började läsa boken så tyckte jag att mycket stämde och mina första tankar var...

 

- Ah men shit varför läser inte alla killar i världen den här boken? här står det allt de behöver veta om oss. Halåååå?

- Precis,Typiskt att killar tänker så, han som skriver fattar precis vad tjejer behöver!


MEN! Redan efter ett par sidor så märkte jag att det va så hemskt mycket saker som killar skulle förstå, göra och ändra.... då kändes detta helt plötslig inte lika kul att läsa? att inse hur pass kräsna tjejer verkligen är. Killar har verkligen stort press på sig att vara ”bra”eller ”perfekt”.Och det tjejer gör väldigt ofta som är FEL är att jämföra sitt förhållande med sina väninnors tex..

 

Pernilla säger att Henke alltid frågar hur hennes dag har varit, varför kan inte du visa intresse på samma sätt? Bryr du dig inte om mig längre eller?

 

Karin visar alltid fina presenter som hennes killen ger henne, varför gör du aldrig sånt?

 

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här boken, vissa saker stämmer och andra säger emot sig själv. Du ska absolut alltid vara ärligt mot din tjej och berätta som det är istället för att krångla till det med massor av lögner, tjejer får alltid reda på sanningen. Men samtidigt senare i ett annat kapitel läser jag att när tjejer frågar..

 

Älskling har jag gått upp i vikt?

Tycker du att jag är tjock?

Var maten god?

Visst var det trevlig att träffa mamma och familjen?

 

Att vid såna tillfälle är det helt ok att ljuga för sin tjej för man vill inte göra henne upprörd. HM? Och vi tjejer bestämmer oss ALDRIG! Ljuger killar så gör vi världens krig för det... och skulle de vara för ärliga ibland skulle vi bli ledsna och arga!

 

Men fan! Män har det inte lätt!

 

 

 

 

Här är några exempel på hur det kan se ut:

 

Tankeläsaren- Vi förväntar oss alltid att de veta VAD som pågår därinne, vad vi tänker, varför vi är ledsna. Och att veta att de inte har en aning får oss att må dåligt och tro att de ej bryr sig om oss.


Bekräftelsen- Vi behöver ständigt få höra hur mycket de älskar oss, att livet inte skulle ha någon mening ifall vi inte fanns... att vi är den snyggaste kvinnan som finns. Om vi inte får höra detta ofta blir vi osäkra och får för oss 100000 tankar i huvudet.


Överanalysera: Vi tjejer har en tendens att prata och prata och prata och prata om problem för det får oss att må bra, kommunikation är väldigt viktigt för oss. Men när ens egen kille inte ger respons samt inte har något att säga blir vi väldigt sura (hur ska du inte ha något att säga eller tycka efter allt jag har pratat om, driver du med mig?)

 

Vi förväntar och kräver att de ska va en kopia av oss. Tycka,tänka och göra precis som oss, vi måste helt enkelt acceptera att kvinnor och män är väldigt olika och löser ”problem” på olika sätt.

Kvinnor tycker om att älta och älta om samma sak hela tiden dag in dag ut tills man blir ”gnäll kärring”. Om de har gjort nått fel så räcker det inte med att de ber om ursäkt eller att de försöker fixa saker...vi måste ständigt påminna de så fort vi har chansen om vad de gjorde för fel, hur dåligt man mådde, vilka konsekvenser det fick bla bla bla bla..

 

Medan de åt andra sidan försöker verkligen lägga saker bakom sig, och titta framåt. Kanske ska vi lära oss lite från de också? Så vad är rätt och vad är fel? Att finna en balansen är svårt.. men inte omöjligt!

 

Men jag håller verkligen med att killar ska försöka lite mer i sitt förhållandet. Våga öppna sig mer och visa mer känslor INTE satsa på autopilot och ta sin partner för givet. Förhållandet är något man måste vara väldigt rädd om! precis som en blomma måste man vattna den varje dag för att den ska må bra och få liv i sig.

 

FÖRLORA ALDRIG HOPPET! Det var en man som skrev den här boken alltså finns det hopp om att vissa killar hajjar grejen hahahaha. Vi får hoppas att killar läser den här boken.

 

JULPRESENT? Hahahaha

 

 


Och snälla gå hem och va extra snäll mot din kille/bror/pappa idag så får du se vilken reaktion de får?

-Gumman mår du bra?

Hahahaha

 

 

 

 

 

byeeeeee // Daniella


Kommentarer
Postat av: Patty

Klockrent syrran. Älskade inlägget. Och håller med till 100, vi borde ha lite mer tålamod med våra grottmän hahaha. Idag ska jag va extra snäll mot min Lulo :). Love u sis!

2010-09-01 @ 11:36:21
URL: http://patitas.blogg.se/
Postat av: Sindy

Hahaha du har så rätt kusin!! Jag låg i sängen o läste den här med Toño, han höll ju självklart med allt som stod :P

2010-09-01 @ 12:32:42
URL: http://sindys.blogg.se/
Postat av: Patty

2010-09-01 @ 12:37:55
URL: http://patitas.blogg.se/
Postat av: Patty

Sv: Det finns jätte fina och hypade gummistövlar a la danni hehe...gäller bara att kolla på nätet...jag såg flera gröna, röda och gula igår ;)



2010-09-01 @ 12:59:43
URL: http://patitas.blogg.se/
Postat av: tarja

jättebra inlägg. tror de flesta tjejer känner igen sig i detta... hahaha, det gjorde jag iaf.

2010-09-01 @ 16:28:09
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0