Du bestämmer!

 

Dag in dag ut söker vi hjälp... vi försöker hitta förståelse i allt som händer runt omkring oss, oftast pratar vi väldigt mycket problem. Ibland kan man inte rå för det, problem på jobbet, problem hemma, problem med killen, problem med pengar, problem problem problem. Vi lägger ner alldeles för mycket tid och energi på dåliga tankar, på vad vi inte vill ska hända på och vad vi inte vill göra tex


Oh jag har så ont i huvudet

Det går så dåligt på jobbet

Jag kommer inte kunna betala alla räkningar

Hatar när min kille gör så

 

Man pratar och tänker bara på det man hatar och det man inte tycker om. Ibland pratar vi till och med dåligt och tror dåligt om saker som inte ens har hänt!

 

Nu när jag är förkyld kommer jag säkert bli jätte sjuk och missa jobbet

Det kommer säkert inte gå bra med ”det”

Det kommer bara bli värre med tiden

 

 

Allt sånt gör att man faktiskt drar till sig dålig energi och detta slutar med att man får allt man inte vill istället. DU ÄR VAD DU TÄNKER kallar jag det!

 

Man ska lägga ner mycket tid på hitta lösningar och prata om vad man istället vill göra, saker som du vill ska hända och mål du vill nå

 

FOKUS FOKUS FOKUS PÅ VAD MAN VILL ISTÄLLET!

 

 

Så jag har bestämt mig att verkligen försöka att stänga av allt negativ och är det någonting som inte får mig att må bra att istället tänka på det fina jag har just nu i livet och tänka på vad jag kan göra från min sida för att ändra situationen.

 

Är det något som får dig att må dåligt? Få slut på det NU och sluta klaga.

 

Vi kan inte sitta passivt och vänta på lyckan. Lycka kommer genom handlande och aktivitet.

 

 

 

HITTA DIN VÄG....



SKAPA DIN EGEN LYCKA! <3

 


Kommentarer
Postat av: Patricia

Åhhhhh så jävla bra skrivet syrran, så the secret, så du - så jag... våran mentalitet!



Fortsätt skriva såna bra inlägg jag tror många skulle behöva smitta av sig denna tankesätt... din styrka och drivkraft.



SKAPA DIN EGEN LYCKA!



Love you!



2010-08-31 @ 16:52:54
URL: http://patitas.blogg.se/
Postat av: Pauli

Vettu hur jag tänkte igår... Det regnar snöööö.Mina gympa skor funkar tyvär inte.Mina vinter skor är till snön,inga regnstövlar,och regnstövlar ..det är för kallt att ha på sig nu !...



Para ke me voy a hacer problemas.. mejor no voy a trabajar (jag jobbar på hemtjännst)

Hhahahhahhhaha



Allt löser sig HAhhahah

2010-11-11 @ 09:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0