Drömmar/undermedvetna... blup blup blup

Jag är en person som väldigt ofta har väldigt skumma drömmar, ibland kan det handla om verkliga händelser som har andra avslut på mitt liv... och ibland kan de ha noll betydelse som den gången jag drömde om en röd boll som studsade nonstop, hela min dröm gick ut på det...

Ibland kan jag också styra mina drömmar alltså att jag själv bestämmer vad jag vill drömma om och vad de ska ha för handling, ibland till och med hur ofta jag ska drömma de...jag har haft typ del 2,3,4 fortsättning på det jag har drömt.
Ganska häftigt men också lite läskigt. Det händer att jag utnyttjar detta ibland och bestämmer mig att drömma om ett problem som har dykt upp för att se om jag hittar någon lösning och alternativ som jag kanske har svårt att se medvetet. Ibland kan det undermedvetna ge en lyft och hjälpa väldigt mycket.


Sen finns det såna drömmar som man absolut hatar..när man drömmer om hemska saker som man är rädd för tex att förlora någon i familjen,kärleken ska strula eller bli av med jobbet. Men jag vet att alla drömmar har olika betydelse så därför tycker jag att man ska ta reda på vad drömmar betyder. Ibland kan man få svar på väldigt mycket som ligger där bakom huvudet, som man helst undviker att se.

 

Det mesta vi upplever vardaglig, vårat sätt att bete oss, vårat humör, även våra tankar, är totalt styrda av vårat undermedvetande. Och vi ser bara vad vårat undermedvetna tillåter oss att se, vi hör bara vad vårat undermedvetna tillåter oss höra, allt annat är borrfiltrerad av våra försvarsmekanismer.








Att bli medveten om betydesen av sina drömmar och lära sig att tyda de är en metod man kan använda för att nå en djupare förståelse om vad som händer runt om kring ditt liv. Vem man är och vad man bär med sig omedvetet
påverkar tankar,känslor och handlingar i det verkliga livet.





// Daniella


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag gillar det här inlägget starkt! Jag drömmer så mkt och konstigt nu och jag googlar alltid för att få en "förklaring" på dessa drömmar... Väldigt intressant tycker jag..

2010-08-31 @ 10:01:12
Postat av: Danii

ah tack söta Sara! ska skicka en hemsida till dig sen som är jätte bra om drömmar och betydelse =)

2010-08-31 @ 10:46:44
Postat av: Patricia

Jag drömde igår att jag blev jagad av en jätte stor grå bläckfisk =( och den var jätte ont, den tittade på mig med "jag ska äta upp dig" face.... och hade ett ansikte som bläckfiskmannen från Pirats of the Caribean... =O ingen rolig dröm...



Den ska tydligen betyda att en person vill göra mig illa, men även att denna person tar fram mina mörkaste sidor. Att även jag kan bli "ond" pga av denna person och akta mig för att denna människa ska dra ner mig i ett svart hål av hat och ondska!!!



Jag tror att ALLA drömmar betyder något,vissa är utspel på förtryckta känslor inom oss, andra föreställningar och en blandning av vår vardag och våra känslor och impulser, och andra är förvarningar eller uttryck av vårt undermedvetna...i form av symbolism...som man tex tyder....



I love it! Och tror absolut som du säger att vi kan kontrollera våra drömmar om vi vill, men inte alltid...vissa bara kommer upp...



Och ja, usch för mardrömmar!

2010-08-31 @ 17:06:21
URL: http://patitas.blogg.se/
Postat av: Patty

Shit efter det som hände idag på bloggen o som jag fick veta- du vet-....så är det inte så konstigt att jag drömde om den äckliga bläckfisken hahahahaha

2010-09-01 @ 12:01:39
URL: http://patitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0